Έχει έλθει στα χέρια μου, μέσω των παιδιών μου που φοιτούν στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο Προχώματος, ένα κείμενο που προτρέπει τους γονείς να προσυπογράψουν για την αποχή των παιδιών από τα μαθήματα την ώρα που ο Δήμαρχος του δήμου Χαλκηδόνας μαζί με τους άλλους δημάρχους της χώρας συσκέπτονται για την επικείμενη αλλαγή στα σχολεία.
Σέβομαι τα όργανά μας αλλά θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε αν απαντάμε ως γονείς ή ως απλοί πολίτες των κοινωνιών μας. Διαβάζοντας το κείμενο δεν μπορώ να ξεχωρίσω την κυρίαρχη ιδιότητα. Δεν θέλω να σκεφτώ ότι γράφτηκε από ανθρώπους που θέλουν να κάνουν πολιτική παίζοντας με τα σχολεία. Συμφωνώ απόλυτα με την άποψη για τα πενιχρά οικονομικά του δήμου και την δυνατότητα του να χρηματοδοτήσει την λειτουργία των σχολείων. Όμως μέχρι εκεί το καταλαβαίνω. Να βοηθήσουμε τον δήμαρχό μας να απαιτήσει περισσότερα χρήματα για την λειτουργία των σχολείων, όλων των σχολείων, για όλα τα παιδιά.
Γνωρίζουμε όμως επίσης πολύ καλά ότι το εκπαιδευτικό μας σύστημα νοσεί. Αυτό που μέχρι τώρα έχουμε είναι ένα σάπιο πράγμα που το μόνο που κάνει είναι να ευνοεί την παραπαιδεία. Ένα σύστημα που έχει επικριθεί από πολλούς ειδικούς και έχουμε πληρώσει όλοι μας.
Γνωρίζουμε πολύ καλά ότι η η εισαγωγή στις καλές πανεπιστημιακές σχολές δεν έχει να κάνει με το σχολείο τόσο που φοιτεί ο μαθητής, όσο στην ομάδα και την εμπειρία των εκπαιδευτικών που θα αναλάβουν την προετοιμασία του. Γνωρίζουν πολύ καλά οι γονείς που έστειλαν παιδιά στο πανεπιστήμιο πόσο πλήρωσαν γιαυτό. Ενδεικτικά να πω ότι 7.000€ περίπου το κόστος των αγγλικών όταν τα παιδιά μας από την τετάρτη δημοτικού κάνουν αγγλικά.
Σε καμιά χώρα της Ευρώπης δεν συμβαίνει αυτό.
Έχουμε οι ίδιοι στην πράξη ακυρώσει την λειτουργία του ολοήμερου σχολείου γιατί θεωρούσαμε, ότι παρεχόμενο στον χρόνο του απογευματινού σχολείου είναι υποδεέστερο αυτού που πληρώναμε σε ιδιωτικά φροντιστήρια. Και όλα τα προγράμματα ελλείψει μαθητών δεν μπορούσαν να λειτουργήσουν. Βέβαια και η μουσική και η ζωγραφική και τα αγγλικά αν εμείς το διεκδικούσαμε θα μπορούσαν να γίνουν πολύ καλύτερα στα πλαίσια του σχολείου. Προδικάσαμε την κακή λειτουργία τους και τα αποτελειώσαμε.
Τώρα είμαστε μπροστά σε μία προσπάθεια του υπουργείου να αλλάξει κάτι σε αυτό το γυμνάσιο και λύκειο που όλοι γνωρίζουμε. Θα αποφανθούμε εμείς για την ορθότητα η όχι του εγχειρήματος;
Και αν αυτό απαιτεί μεταφορά μαθητών σε μεγαλύτερες σχολικές μονάδες εμείς θα πούμε όχι;Πως θα κρίνουμε την ανεπάρκεια η όχι του προτεινόμενου συστήματος;
Εκπαιδευτικοί που έχουν επισκεφτεί σχολεία της Ευρώπης λένε ότι εκεί τα μεγάλα σχολεία είναι σε λειτουργία από πολλά χρόνια. Και όχι με μεταφορά μαθητών 10 και 15 χιλιόμετρα που προτείνει το Ελληνικό υπουργείο, αλλά 45 χιλιόμετρα.
Αν πρόκειται για το καλό των παιδιών μας θα πούμε όχι;
Εγώ το μόνο που μπορώ να πω είναι ότι αυτό το σύστημα θέλει αλλαγές.
Και για να υπάρξουν αλλαγές πρέπει να γίνουν προτάσεις. Αν θέλουμε λοιπόν να είμαστε χρήσιμοι για τα παιδιά μας θα πρέπει να τολμήσουμε. Κάποιες φορές το επαναστατικό δεν είναι το ΟΧΙ. Είναι πιο δύσκολο να πεις ναι όταν αυτό πιθανόν να δυσαρεστήσει κοινωνίες. Αλλά χωρίς να βρέξεις τα πόδια σου δεν περνάς ποτάμι. Υπέγραψα το χαρτί ώστε να μην βάλω τα παιδιά μου στην θέση να απαντήσουν στις όποιες ερωτήσεις. Λέω όμως ότι κανένα σχολείο δεν με ενδιαφέρει αν υπάρχει η όχι σε βάρος της παρεχόμενης παιδείας στα παιδιά μου.
Έτσι θα ήθελα ο δήμαρχος μου να σκεφτεί και να λειτουργήσει.
Σας ευχαριστώ για την φιλοξενία.
--
Φώτης Κυριακίδης
Φώτης Κυριακίδης
Λόγω της φύσης της εργασίας μου συναντιέμαι τακτικά με διευθυντές σχολείων (κυρίως δημοτικών). Με μεγάλη μου λύπη διαπιστώνω πως ενώ τα περισσότερα σχολεία στη Δυτική Θεσσαλονίκη είναι πλήρως εξοπλισμένα, με εργαστήρια, υπολογιστές, προτζέκτορες σε κάθε τάξη ή διαδραστικούς πίνακες κλπ. καθώς και πλεόνασμα στην τράπεζα από 5,000€ ως 20,000 €. Αντίθετα τα σχολεία της περιοχής μας και ιδιαίτερα του πρώην δήμου Αγίου Αθανασίου βρίσκονται σε τραγική κατάσταση. Δε μιλώ για τεχνολογικό εξοπλισμό - αυτό είναι μια άπιαστη πολυτέλεια: Με δυσκολία ανταπεξέρχονται στις υποχρεώσεις τους (λογαριασμοί, πετρέλαιο, αναλώσιμα κλπ.) και συχνά τα "πλεονάσματα" από τις εκδρομές πηγαίνουν να μπαλώσουν τρύπες. Από τους δασκάλους ακούω συνέχεια παράπονα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΥπεύθυνη για το μοίρασμα των χρημάτων στα σχολεία είναι η επιτροπή παιδείας του δήμου. Υπήρχε επιτροπή παιδείας στο δήμο Αγίου Αθανασίου αυτά τα χρόνια; Ποια τα μέλη της; Πόσα χρήματα δόθηκαν από το υπουργείο για τα σχολεία και πόσα έφτασαν σ' αυτά μετά την παρέμβαση των δημοτικών αρχών και την τυχόν αφαίρεση ποσών απ' αυτά;
Επισήμως τα χρήματα είναι μετρημένα ανάλογα με τη δυναμικότητα του σχολείου. Άρα κάπου χάνονται λεφτά. Δεν εξηγούνται αλλιώς αυτές οι δύο ταχύτητες σχολείων.
Συμπέρασμα: Καλύτερα μεγάλος δήμος με λιγότερα και μεγαλύτερα σχολεία. Για να υπάρχει διαφάνεια και έλεγχος.
Μπράβο στον κ. Κυριακίδη για το θάρρος της γνώμης του. Χρειαζόμαστε αυτές τις φωνές όσο ποτέ, για να πάψει πια η άρνηση να αποτελεί θέση. Καιρός να αλλάξουμε όλοι...
Πού είδατε κύριε, ότι τα περισσότερα σχολεία της δυτικής Θεσσαλονίκης είναι πλήρως εξοπλισμένα, με εργαστήρια, υπολογιστές, προτζέκτορες σε κάθε τάξη ή διαδραστικούς πίνακες κλπ. καθώς και πλεόνασμα στην τράπεζα από 5,000 € έως 20,000 €.......
ΑπάντησηΔιαγραφήΟνειρεύεστε;
Πήγαινε φίλε (εσύ που είσαι ξυπνη-τ-ός), μια βόλτα από Ωραιόκαστρο, Εύοσμο, Αμπελόκηπους, Ευκαρπία και μετά κοίτα να ξυπνήσεις και τους υπόλοιπους. Μην τους ταράξουμε κιόλας...
ΑπάντησηΔιαγραφήΣσσσσσ .... Οι Δήμαρχοι κοιμούνται !!!
ΑπάντησηΔιαγραφή